سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

آیا نماز هم باید اجباری باشد؟

من یادم هست وقتی به مدرسه می رفتم بعضی از مدارسی که در آن درس می خواندم بچه ها را مجبور می کردن که حتما باید در مدرسه باشند و در نماز جماعت شرکت کنند.یادمه اون روزا اگه کسی نماز نمی خوند تنبیهش می کردند در زمان خدمت سربازی هم همینطور بود یادمه اگه کسی نماز نمی خوند ممنوع الخروج میشد یا توی دادن مرخصی بهش گیر می دادند.یادمه از سر پست نگهبانی وقتی می امدم موقعه ی نماز که بود ما رو مجبور می کردن که حتما الان بریم نماز بخونیم با اینکه خیلی خوابمون می امد یادمه وضو که می گرفتم تا مسجد پادگان در حال راه رفتن اصلا خواب بودم و توی مسجد هم خوابم می برد و نمازم فایده ای نداشت تازگی شنیدم دیگه اونجا کسی رو که پست نگهبانی بوده مجبورش نمی کنن دیگه بره برای نماز اول وقت. نماز یه مسئله ی فردی در اسلام هست کسی که نماز نمی خونه فقط به خودش آسیب میزنه و آسیب های اون متوجه خودش میشه و آسیب اجتماعی در بر نداره یعنی مثل بی حجابی نیست که خواه نا خواه باعث فساد و فحشا در جامعه بشه . بلکه فقط به خودش آسیب می زنه. پس کسی حق نداره کسی رو مجبور بکنه که حتما نماز بخونه . توی بعضی از شرکت ها به کارگر ها میگن شما حق نداری اینجا نماز بخونی یا بهشون میگن روزه نگیر چون وقتی برای خوردن افطاری و سحری وجود نداره و اون ها هم مجبور میشن روزه نگیرن. یا نماز نخونن. به نظر من کسی حق نداره در یه جامعه ی اسلامی وقتی همه مسلمونن کسی رو از نماز و روزه منع کنه. اون ها حق دارن نماز بخونن و حق دارن روزه بگیرن.

نظرات 1 + ارسال نظر
بادرود شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:11 ب.ظ

سلام از ابراز لطف و محببتون به وبلاگ بنده ممنونم
برای شما و وبلاگ خوبتون آرزوی موفقیت می کنم
از طرف وبلاگ کویر بادرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد