سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

حق ملاک شناخت و قضاوت

من توی جامعه با قضاوت های نادرست درمورد برخی از مسائل روبرو شدم . بعضی ها درست قضاوت نمی کنن یا قضاوتشون از روی تعصب یا از روی بی اطلاعی هست.

من در سیاست طرفدار هیچ شخص خاصی نیستم و معتقدم آدم باید طرفدار حق باشه . نه طرفدار شخص خاصی . ما بیشتر ایرانی ها و حتی مسلمونا به جای توجه به اعمال و رفتار بزرگان دینمون ، عادت داریم اون ها رو بپرستیم. مثلا توی هیئت های عزاداری یارو میره حسینیه و برای  امام حسین (ع) گریه می کنه ولی وقتی یه قدم پاشو میذاره بیرون ، شروع می کنه به کلاه برداری ، تهمت زدن ، دروغ گفتن حرف مفت در آوردن و ... حتی براش مهم نیست که روز قدس بره راهپیمایی . فکر می کنه امام حسین (ع) به خاطر اینکه از نسل پیامبر بود و اونطوری شهید شد ما براش گریه می کنیم. نه بحث نژادپرستی نیست .امام حسین (ع) مظلومانه شهید شد و شعارش و هدفش مقدس بود و  تا پای جان ایستاد و خود و اقوامش را در این راه فدا کرد ولی ذلت و خواری را تحمل نکرد. در واقع هدفش رسیدن به قدرت نبود و می دونست جلوی چند هزار سرباز دشمن نمی تونه مقاومت کنه ، ولی با این حال ایستاد و دنبال امر به معروف و نهی از منکر بود ولی ما خودمون هم آدم نیستیم چه برسه یخوایم دیگران رو امر به معروف کنیم . یارو خودش رو سید و از نسل پیامبر می دونه و شال سیدی گردن می کنه و دنبال یک امتیاز بین مردم هست . و می خواد توی انتخابات رای بیاره . و ایستادگی ملت ایران رو در برابر خواسته های خودش خوار کردن خودش می دونه ، ولی از نظر من سید بودن یک افتخاره یک امتیاز نیست.

ادامه مطلب ...

سینمای دور از معنویت و فرهنگ غلط

تا حالا فیلم های عشقولانه ی تلویزیون و سینمایی رو دیدید؟ توی این فیلم ها عاشق و معشوق رو دیدید که زشت بوده باشند؟  زشتبه نظر شما آدمهای زشت حق عاشق شدن رو ندارن ؟ یا دیگران عاشقشون نمیشن؟ همه ی آدم های بزرگ و موفق خوشگل بودن؟ اون ستون های تخت جمشید با اون عظمتش فرو ریخت ما بعضی از آدمها که شاید ۴۰ یا ۵۰ سال بیشتر زیبا نباشیم .

فیلم ها باید اخلاق انسانی رو بیان کنه و به مردم  نشون بده نه خوشگلی رو.

سینمای ایران یا حول همین موضوع هست یا توی این فیلم ها اکثرشون زندگی ثروتمندها رو نشون میدن و کمتر قشر ضعیف رو  و اگر هم نشون بدن یک زندگی در حد زیر خط فقر رو نشون میدن و اصلا یک زندگی معمولی و عادی نیست! باور کنید همین الگو ها و مدهای غلطی که جونا دنبالشن زیر سر همین صدا و سیماست تا توی فلان فیلم نشون میدن طرف مثلاْ موهایی مثل آدمهایی که دچار برق گرفتگی شدن هست روز بعدش می بینی  توی خیابون همه دچار برق گرفتگی شدن.نمی دونم چرا آدما حتی به خودشون هم تلقین می کنن که درست رفتار می کنن! یارو قیافه اش رو شکل شغال درست کرده به خودش تلقین می کنه که خوشگله!

یاور از خواب بیدار میشه موهاش بهم ریخته است نمی خواد یه شونه بهش بکشه ، میره بیرون میگه مده! یا شلوارش رنگش رفته یا سر زانوهاش پاره است میگه مده ! خودش رو مثل شیطون در میاره میاد بیرون تا همه نگاش کنن.شغالدختره هزار جور آرایش می کنه که یکی نگاش کنه ، حالا که نگاش کردن یا حالا وقتی کسی بهش متلک گفت اعتراض می کنه که چرا کسی بهش چیزی گفته . و همه رو از نظام و دولت و مردم رو زیر سوال می بره به غیر از کار خودش.عجیبه!

خوب چشمت کور ، مگه اونا آدم نیستن ؟‌ مگه اونا غریزه ندارن ؟‌فقط تو داری؟

قبلا از اسلام تا جایی که ما می دونیم توی ایران زن ها با حجاب بودن . همون تصاویری که روی اثار سنگی قبل از اسلام هست این مطلب رو ثابت می کنه . بنده خدا لیلی هم که این همه مجنون عاشقش بوده زشت بوده خوشگل نبوده. تا جایی که می دونم اسلام نگفته خوشگلا میرن توی بهشت زشت ها نمی رن. چی بگم والله !