سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

حق ملاک شناخت و قضاوت

من توی جامعه با قضاوت های نادرست درمورد برخی از مسائل روبرو شدم . بعضی ها درست قضاوت نمی کنن یا قضاوتشون از روی تعصب یا از روی بی اطلاعی هست.

من در سیاست طرفدار هیچ شخص خاصی نیستم و معتقدم آدم باید طرفدار حق باشه . نه طرفدار شخص خاصی . ما بیشتر ایرانی ها و حتی مسلمونا به جای توجه به اعمال و رفتار بزرگان دینمون ، عادت داریم اون ها رو بپرستیم. مثلا توی هیئت های عزاداری یارو میره حسینیه و برای  امام حسین (ع) گریه می کنه ولی وقتی یه قدم پاشو میذاره بیرون ، شروع می کنه به کلاه برداری ، تهمت زدن ، دروغ گفتن حرف مفت در آوردن و ... حتی براش مهم نیست که روز قدس بره راهپیمایی . فکر می کنه امام حسین (ع) به خاطر اینکه از نسل پیامبر بود و اونطوری شهید شد ما براش گریه می کنیم. نه بحث نژادپرستی نیست .امام حسین (ع) مظلومانه شهید شد و شعارش و هدفش مقدس بود و  تا پای جان ایستاد و خود و اقوامش را در این راه فدا کرد ولی ذلت و خواری را تحمل نکرد. در واقع هدفش رسیدن به قدرت نبود و می دونست جلوی چند هزار سرباز دشمن نمی تونه مقاومت کنه ، ولی با این حال ایستاد و دنبال امر به معروف و نهی از منکر بود ولی ما خودمون هم آدم نیستیم چه برسه یخوایم دیگران رو امر به معروف کنیم . یارو خودش رو سید و از نسل پیامبر می دونه و شال سیدی گردن می کنه و دنبال یک امتیاز بین مردم هست . و می خواد توی انتخابات رای بیاره . و ایستادگی ملت ایران رو در برابر خواسته های خودش خوار کردن خودش می دونه ، ولی از نظر من سید بودن یک افتخاره یک امتیاز نیست.

 من کسایی رو میشناسم که به خطر اینکه یکیشون طرفدار احمدی نژاده و دیگری طرفدار موسوی بوده الان یکساله با هم قهرن . آدم باید طرفدار حق باشه نه طرفدار شخص خاصی . بالاخره احمدی نژاد که مثل امام حسین معصوم و کامل نیست بالاخره ممکنه خیلی خطا بکنه. موسوی هم که مثل شمر و یزید نیست . بالاخره یه روزی خیر سرش نخست وزیر امام بوده و خدمت کرده. نخست وزیر امام!!!

به اون یارو شیخ و متعصب می گم احمدی نژاد خیلی شعار میده یا فلان سیاسمت مدار خیلی مقدس شده و فلان اشتباه رو داره بهم میگه تو منافقی‌، به طرفدار موسوی میگم چرا موسوی قبل از اینکه طرفداراش شهر رو به آشوب بکشن نرفت اول شکایت بکنه و اگه به شکایتش رسیدگی نمی کردن طرفداراش بریزن توی خیابون و اعتراض بکنند . اونم نه اینکه به مال و اموال مردم یا بیت المال آسیب بزنن . عصبانی میشه و فحش میده یا حرف بی ربط میزنه و یا حرف رو عوض می کنه .

چرا اینقدر متعصب باشیم؟؟!!! چرا متعصب ؟؟!!!

نظرات 4 + ارسال نظر
روتین های یک طلبه چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://rutin.blogsky.com

سلام. اتفاقا جواب حرفتون رو خودتون دادید" موسوی هم که مثل شمر و یزید نیست . بالاخره یه روزی خیر سرش نخست وزیر امام بوده و خدمت کرده"
خب پس شمر و امثال شمر هم آدم های خوبی بودن دیگه... چون اون ها هم خیلی به اسلام خدمت کرده بودند...
یه مقداری که فکر کنم میبینیم چیزی تعیرر نکرده فقط اسامی عوض شده

نه داداش نگرفتی اگه شکلک خنده رو می دیدی می فهمیدی که دارم موسوی رو مسخره اش می کنم. من اصلا موسوی رو آدم هم به حساب نمیارم. چون فقط بلده دروغ بگه و مردم رو فریب بده . من بی طرف به اون معنایی که شما فکر می کنی نیستم . من طرفدار حق هستم همونطوری که نوشتم . امام حسین فرزند پیامبر نبود امام حسین خواست که راه حق رو به ما نشون بده و اگه قراره هر سال ماه محرم یادش گرامی داشته باشه برای این نیست که فقط سختی کشیده . یا فرزند پیامبر بوده. هدفش مهمه . اون هدفی که باعث شد اینقدر سختی بکشه.

روتین های یک طلبه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ق.ظ http://rutin.blogsky.com

سلام.استفاده کردم ازنظراتت.
من گفتم حق باید طرفدار نظرما باشه.البته ا۷ دوطرفه است من باب "علی مع الحق والحق مع العلی"توجه فرمودید؟میشه دراین موردساعت ها حرف زد.
بله اسلام حقه اما کدام اسلام ،قرآن حقه اما کدام تفسیر؟حرفایی که زدم رو روش بیشترتامل کنید.امیدوارم ناراحت نشی ازحرفام.ما مخلص برو بچ بامرام هستیم.بعدش من همچین حرفی نزدم که شما طرفدار موسوی هستید.همچین فکری هم نکردم.

خیلی واضح هست اسلامی حق هست که اونچرا که قرآن گفته عمل کنه. مثل خیلی ها که خودشون رو مسلمون می دونن ولی حمایت از مردم مظلوم فلسطین براشون مهم نیست نباشه .

روح الله شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:01 ب.ظ http://www.dralishariati.blogsky.com

با سلام خدمت دوست اصول گرای واقعی

مطالب زیبایی بود . استفاده کردم .

به وبلاگ بنده سر بزنید لطفاً .

http://www.dralishariati.blogsky.com

سلام دوست عزیز
اگه منظورت از اصول گرایی حذب اصولگرا ست که باید بگم که من طرفدار هیچ حذب و گروهی نیستم و به قول امام حذب و گروه های مختلف باعث از هم پاشیدگی ملت ها میشه. من فقط طرفدار جمهوری اسلامی هستم . البته نه طرفدار افراد خاصی که خودشون رو عند مسلمانی می دونن . فقط جمهوری اسلامی.

شال سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.seyed88.blogsky.com/

سلام. ممنون که سر زدی. در مورد موسوی ای کاش مطلبی رو که از آقای ازغدی با عنوان سخنی از حقیقت که در وبلاگم گذاشتم به تاریخ 11 مهر امسال رو می خوندی . در اون صورت می دیدی که این آقا از همون اول هم اعتقادی به امام نداشت . البته سخن آقای ازغدی ادامه دارد و من به خاطر خلاصه نویسی ننوشتم و شما می تونید به آدرس ذکر شده رجوع کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد