سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

هدف

گفتم امروز یه مطلبی رو در مورد محرم و امام حسین (ع) بنویسم . دیروز با بچه ها دور هم نشسته بودیم و در این مورد حرف می زدیم بحثمون بحث فلسطین هم بود . بحث اینکه چرا ما از فلسطین حمایت می کنیم؟ یکی از بچه ها گفت ما به خاطر قدس و آزادی قدس این کار رو می کنیم نه به خاطر مردم اونجا . یکی دیگه گفت اونا سنی هستن و به ما ربطی نداره گفتم برای چی ما برای امام حسین عزاداری می کنیم؟ گفتن چون امام حسین مظلومانه به شهادت رسید و اون سختی ها رو کشید و ... هر کسی یه نوع دلیلی شاید برای خودش داشته باشه. یکی برای شفای مریضاش و رسیدن به آرزوهاش ، یکی هم برای دل خودش گریه می کنه . و یکی هم  از روی عادت میاد توی حسینیه . و دیگری هم به خاطر مداح خاصی و ... خیلی چیزای دیگه. 

در مورد فلسطین باید بگم که من معتقد نیستم چون مردم فلسطین مسلمونن ما باید ازشون حمایت کنیم. ما از مردم ژاپن هم که مسلمون نیستن و اینطوری کشته شدن هم باید حمایت کنیم. وگرنه میشیم مثل برخی یهودیان متعصب که اعتقاد دارن که فقط خودشون برتر هستن. یا مثل اون یهودی هایی که پیامبر رو به رسمیت نشناختن و گفتن باید پیامبر بعدی از ما یهودی ها باشه.در مورد امام حسین هم باید بگم که ما بیش از اینکه به هدف امام حسین فکر کنیم به مصیبتش فکر کردیم . و با برخی حرف ها هدفمون رو از عزاداری به فراموشی سپردیم . 

شما برای چی برای امام حسین عزاداری می کنید؟ برای اینکه از فرزندان حضرت علی و فاطمه و پیامبر بود؟ چرا توی عزاداری از هدف امام حسین نمی گید؟ برای چی امام حسین این همه درد رو تحمل کرد؟ برای اینکه ما فقط توی عزاداری هامون بگیم که امام حسین چقدر سختی کشید؟ و این یه داستان تاریخی باشه ؟ اگه توی زمان خودتون هم یکی مثل امام حسین سختی کشید مظلوم بود بازم ازش حمایت می کنید؟ یا حتما باید پسر حضرت علی و از فرزندان پیامبر باشه؟ به نظر شما امام حسین برای چی شهید شد؟ امام حسین شهید شد که تو فقط براش گریه کنی؟ توی سرت بزنی؟ و بگی دیونه اتم ؟ .... همین؟ فقط برای همین شهید شد؟ یا اینکه من شیعه ی امام حسین باید راهش رو ادامه بدم؟ و از مظلومین حمایت کنم؟ جلوی ظلم بایستم؟

آیا نباید راه امام حسین (ع) زنده بمونه؟ من نمی دونم چرا شما مسلمونی رو به مسجد رفتن و عزاداری برای امام حسین (ع) می دونید؟! آیا مسلمونی فقط همینه ؟! آیا نباید در عمل خودت رو نشون بدی؟ آیا نباید در عمل راه امام حسین (ع) رو ادامه بدی؟

خدا ما رو به راه راست هدایت کنه!

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.itpedia.blogsky.com

بله درسته
با هم هم دردیم
ممنون از نظری که دادی
به امید بالا رفتن هر چه بیش تر معرفت واقعه ی عاشورا
بهروز باشی دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد