سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

عصمت

من زیاد به این موضوع فکر کردم ، نتایجی که بهش رسیدم این بود که عصمت مثل استعداد هست که در وجود ائمه هست و در وجود هر انسانی نیست برای مثال : حسین رضا زاده فقط با تلاش به این قدرت نرسید و این استعداد رو هم داشت . اگر چه دیگران هم می توانند با تلاش قوی ترین مرد جهان بشن. از نظر بعضی افراد این یعنی خدا بین انسان ها بی عدالتی کرده! نه این بی عدالتی نیست زن از مرد ضعیف تره ! این یعنی بی عدالتی ؟! همه ی انسان ها با هم متفاوتند این یعنی بی عدالتی؟ خوب امام هم حتما باید یه تفاوتی با بقیه ی مردم بکنه بخصوص اینکه خدا اون رو انتخاب کرده و بنده ی خدا انتخابش نکرده ، پس یه استعدادی هم در وجودش قرار داده . میشه گفت انسان کامل هم کسی هست که عصمت داره و از خطا و اشتباه به دوره.

خوشحال میشم اگه نظر بدید.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ب.ظ http://gelim.blogsky.com

هممممممممممممم.
ینی امام ها استعداد امامت داشتن ؟ :))
آقا تو انسان نا کامل هم به ما نشون بدی ما قبول داریم :)
در مورد بی عدالتی ،
ما و جنس مونث هر دو انسانیم(!) و اگر اون انسانه باید حقوقی که من دارم اونم داشته باشه .
صلب یرخی حقوق بر اساس نوع جنسیت در جامعه میشه بی عدالتی !
اینی که میگی همه انسانها با هم متفاوتن و این بی عدالتی نیست ، سفسطه است برادر من :)
تفاوت انسان ها کجا و فرق گذاشتن و صلب برخی حقوق از یک جنسیت کجا!؟


ببین مهدی من عصمت رو به استعداد تشبیه کردم .منظورم اینه که مثل استعدادی می مونه که آدمی داره. من نمیدونستم برای عصمت چه تعبیری بیارم بهتر باشه برای همین گفتم استعداد . تا قابل فهم باشه. از طرفی استعداد هم خدادادیه.
در مورد حقوق زن و مرد من صحبت نکردم من در مورد طریقه ی آفرینش زن و مرد صحبت کردم . اینی که گفتم متفاوتند یعنی از نظر افکاری که دارند یا از نظر مثلاً قدرت جسمانی که دارن وقتی این حرف رو زدم به معنای اینکه زن حقی نداره نیست نه من تفاوت افکار و خصوصیاتی رو که هر انسانی داره رو میگم که با انسان های دیگه فرق داره . یا همون وضعیت جسمانی از طرفی هر انسانی بنا بر نیاز هایی که داره یه سری حقوق بهش تعلق میگیره. مثلاً جهاد بر مرد واجب هست در صورتی که به زن واجب نیست و مهریه باید به زن داده بشه یا ارث زن کمتر از مرد هست و ....

gelareh جمعه 25 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ق.ظ http://gelareh1369.blogfa.com

سلام
راستش من خیلی به این قضیه فکر میکنم. ببین اگه یکی این استعداد رو داشت و رفت پرورشش داد و شد امام خوب آره قابله قبوله ولی حضرت علی حتی قبل از تولد هم خاص بود و تو کعبه به دنیا اومد. این یعنی با یک انسان عادی فرق داشته دیگه. از اول انتخاب شده بوده. براش تلاش نکرده. نمیدونم خوب رسوندم چی میخوام بگم؟؟

من منظورم یه استعداد خدادادی بود. یه استعدادی که خدا فقط به یه عده ای داده منظورم کاملاً واضح هست. خدا یه سری استعداد رو به یه عده ای میده به یه عده ای نمیده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد