سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

شکم پرستی یا توسعه و پیشرفت؟

این مطلب رو نوشتم چون طاقتم دیگه تموم شده بود. از افکار بعضی از افراد و حرف هاشون متنفرم . بعضی ها میگن وقتی امام امد گفت : آب و برق و گاز رایگان باشه!!!! باید ماهیانه پول نفت رو مقداریش رو بدن مردم و از این جور حرف ها! اولاً که من این حرف رو قبول ندارم و دروغ محضه و امام هیچ وقت این حرف رو نمیزنه. دوماً چرا ما برخی از مردم باید اینقدر شکم پرست باشیم؟ همه اش یا زیاده خواهیم یا دنبال مال مفت میگردیم! اگر بخوان اینقدر پولی رو که شما توقع دارید رو بدن مردم که دیگه کسی سر کار نمیره! خیلی ها میمونن خونه و می خورن و میخوابن چجوری باید چرخه ی اقتصاد جامعه بچرخه!؟ می خواید مثل این مردم کشور های حاشیه ی خلیج فارس باشید؟ که ماهیانه دولت هاشون یه پولی بهش میدن ! چقدر از لحاظ علمی از غرب عقبن؟ آیا زندگی همینه! همه اش بخوری و بخوابی؟ ازدواج کنی و چند تا بچه پس بندازی؟ اونا هم مثل تو ! و همینطوری مثل حیونا تولید مثل کنی؟ و دنبال یافتن غذا باشی؟ یا آدم با حیون فرقی داره؟ قرآن از ما میخواد که تفکر کنیم ولی ما! ضمناً نهضت امام و قیام امام قیام برای شکم نبود قیام برای رسیدن به اسلام بود.

با یکی از بچه ها بحث می کردیم میگفت کشور ما خیلی ثروت داره اگه بدن مردم ، مردم همه در رفاه هستن ! منم بهش گفتم من نمیدونم چرا ما همه اش بفکر شکممونیم ! چرا هیچ وقت نمیگیم اگه مثلاً از صادرات این معادن چیزی گیر این مملکت بیاد میشه باهاش یه دانشگاه ساخت ! میشه هنرستان ساخت تا جونا برن یه چیزی یاد بگیرن. یه شرکت بسازن مردم از بی کاری در بیان و یه کم این مملکت از لحاظ اقتصادی رشد کنه.  همه اش میخوایم بخورم بخوریم بخوریم ! خوب اگه ما همه اش بخوایم بخوریم و بخوابیم که این مملکت پیشرفت نمی کنه پس فردا باید دستمون رو جلوی دیگران دراز کنیم تا یه چیزی بهمون بدن! همین الانشم سعی می کنند تا به بهانه ای ما رو تحریم کنند ! الان باید کلی تلاش کنید تا مثلاً یه هواپیمای مسافربری از نوع غول پیکر بخریم! چرا خودمون تلاش نکنیم و بسازیم؟ ما که ماهوراه ساختیم چرا هواپیمای مسافربری نسازیم؟

نظرات 5 + ارسال نظر
روتین های یک طلبه چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ http://rutin.blogsky.com

سلام.
خوبید؟
یکوقت فکر نکنید که نمیخوام جواب کامنت شمارو ندم... اگر اجازه بدید سر یک فرصت مناسب درباره این موضوع با هم مفصل تبادل نظر می کنیم.
موفق باشید

فکر نکنم جواب حرف های من اینقدر نیاز به وقت داشته باشه!

ali پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ق.ظ

سلام
ببین ادم خوب نیست سرشو بکنه زیربرف امام اون حرفو زد هم نوارش هست و هم مردم اون زمان که میشنیدند و باور کردند
البته اون حرف برای جنازه میت هایی بود که اونجا دفن شدند(بهشت زهرا) نه مردمی که به سخنرانی او گوش میدادند

ببین من کلیپ سخنرانی امام رو در بهشت زهرا دارم که امام کلی سخنرانی می کنه ولی این حرف رو نمیزنه. و کلیپی رو که بعضی ها روی سایتشون گذاشتن که امام این حرف ها رو زده من دیدم که اصلاً تصویری از امام رو نداره. و معلوم هست که ساختگیه. از این حرف ها که بگذریم نمیشه گفت شخصیتی مثل امام خمینی مصرف گرا بوده باشه اینی که برق و گاز و آب رایگان باشه خوب این باعث میشه مردم به صرفه جویی اهمیت ندن همین الانش که یارانه ها حذف شده مردم سعی می کنند صرفه جویی کنند و بی خودی اصراف نکنند. و اصراف هم توی اسلام حرومه. ما میتونیم با این پولی که از صرفه جویی باقی میمونه کلی سازندگی بکنیم. کلی به کشورمون کمک کنیم

روتین های یک طلبه شنبه 2 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 ب.ظ http://rutin.blogsky.com

کاملا درست می فرمایید.
من خودم به شخصه به اینجور هدفمند کردن یارنه ها مخالف بودم.
چون حداقل در زندگی خود من تغییری حاصل نشد که هیچ بدتر هم شد.
اگر با مقدار پول یارنه ها هر ماه درهر استانی یک کارخانه بزرگ تولیدی بزنند به قول شما مردم خرج خودشون رو خودشون در میارند.

من خودم چون سرپرست خوانوار نیستم شاید نمی تونم در مورد هدفمندی یارانه ها نظر بدم. اینکه صرف میکنه یا نه؟ ولی هدف دولتم از این کار برای این بود که بیشتر پول یارانه ها که قراره صرف مردم بشه مستقیم به مردم داده باشه ، مثلاً یارانه ای رو که میدن برای شیر ،‌ همه نمیرن شیر بخرن . یا برای بنزین یه عده ای ماشین دارن یه عده ای ندارن.
ولی بحث من چیز دیگه ای بود اینکه عده ای میگن باید برق و آب و گاز رایگان باشه که این درست نیست.

روتین های یک طلبه یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ب.ظ http://rutin.blogsky.com

بنده هم مخالف هدف دولت نیستم. حرفم اینه هدف دولت د رهرصورت نفس کشیدن اقشار ضعیفه. که به نظر تغییر آن چنانی حاصل نشده. پس یک جا کار گیر داره.
..............
در این پست: http://rutin.blogsky.com/1390/05/25/post-107/
جواب کامنت شمارو دادم.

جواب حرف من رو توی این پست ندادید این پست قبلی هست و یه سوال دیگه هم مطرح کرده بودم که جواب اونم ندادید و گفتید بعداً حالا مشکلی نیست ولی سعی کنید همان جوابی که توی وبلاگتون به من دادید اینجا هم کپی کنید . نه اینکه اونجا چیز دیگه ای بنویسید و اینجا چیز دیگه ایی.
اینم جواب شما:
http://rutin.blogsky.com/Comments.bs?PostID=115

[ بدون نام ] شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:45 ب.ظ

نه واقعا از جر و بحثی که با دیگران می کنید خوشم میاد فقط دنبال حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد