سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

انتقاد از نظام آموزشی کشور

چند ساله که می خوام جایی رو پیدا کنم و حرف هایی رو که مثل عقده توی دلم مونده رو به زبون بیارم ، انتقاد من امروز از این نظام آموزشی بی برنامه است. تا من یاد دارم و می رفتم مدرسه و این همه کتاب خوندم ، هنوز ندیدم این کتاب های درسی رو این مسئولین آموزشی کمی تغییر درست و حسابی توش داده باشند. مثلاً این کتاب ریاضی ، خوندن این فرمول های بی معنا و مفهوم چه دردی رو دوا می کنه؟ x+y=xy این یعنی چی؟؟؟!!! x و y هردوشون گنگند و پاسخش هم یه چیز گنگ و نامفهومیه ، یعنی اینا نمی خوان دو تا چیز کاربردی و قابل فهم یاد این بچه ها بدن؟ یه چیزی که پس فردا در آینده به دردشون بخوره!! یه چیزی که پس فردا وقتی نتونستن برن دانشگاه و دیپلم گرفتن ارزش داشته باشه! حداقل توی دانشگاه یه چیز درست و حسابی یاد این بچه ها بدن! من همیشه با خودم می گفتم درس ریاضی چیز مسخره ایی ، چون همیشه مجبور بودم یه مسئله ی گنگ و بی ارزشی رو حل بکنم ولی وقتی امدم توی رشته ی برق فرمول بدست آوردن سطح مقطع کابل رو یاد گرفتم واقعاً لذت بردم چون توی شرکت جلوی چهار تا مهندس حرفی برای گفتن داشتم ، از اون ور وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی آقای حاجی که فامیلیش رو حتی اشتباه می نوشت تا این حاجی بابایی دولت احمدی نژاد که فقط بلده دو تا مقطع تحصیلی رو یکی بکنه یا 5 سال رو بکنه 6 سال و یا پنجشنبه ها رو برای ابتدایی ها حذف بکنه . اینا به جز خیانت هیچ خدمتی به این بچه ها نکردن. چون نفهمیدن چیکار می کنن.

چرا بچه ی ابتدایی ما به جای طراحی یه کیت الکترونیکی باید بیاد یه لامپ رو به یه قوه وصل کنه و به عنوان کاردستی به معلمش بده !!!؟؟؟ چرا بچه ی ابتدایی ژاپنی کیت هایی اختراع می کنه که شرکت های بزرگ اروپایی خریدارن!!!؟؟؟ اونوقت دانشجوهای رشته ی الکترونیک کشور من حتی یه کیت رو از روی طرحش هم بلد نیستن بسازن!!!

چرا بچه های ما باید برن رشته ی ادبیات همه اش شعر حفظ کنن و 4 سال دبیرستان و پیش دانشگاهی بخونن و آخرش به هیچ دردی نخوره!! نمی خوان ادبیات رو از رشته ی علوم انسانی جدا کنند؟ هر کی خواست شعر حفظ کنه شاعر بشه بره دانشگاه! معلم هایی می امدن سر کلاس به ما درس می دادن که علمشون حتی در حد این کتابی که به ما درس می دادن نبود!!!

چرا بعد از این همه سال نمی خواهید یه فکری برای این نظام آموزشی کشور بکنید؟؟؟!!!

نظرات 3 + ارسال نظر
غلامعلی حسینی بهجانی پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ http://poolparoo.blosky.com

تازه این طرح جدیده ی آقای حاج بابایی رو نمی دونم شنیدی یا نه که چون بچه ها نوبت بعد از ظهر مدارس براشون خیلی بده این نوبت باید حذف بشه!!
وجدانا یه روز داشتم از تو کوچه رد می شد چندتا بچه دبستانی رو دیدم که شدیدا ناراضی بودن از اینکه همیشه نوبت صبح به مدرسه می رن چون درست و حسابی نمی تونن به تکالیفشون برسن.

[ بدون نام ] جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ب.ظ

اوه اوه اوه.چی دلتون پره ها :D
من از سیاست بدم میاد.اما اجتماعی و مذهبیشو میپسندم:)


در مورد این اشکالاتی هم که میگین میتونم فقط بگم که ایشالله وزیرای بعدی که ما هستیم همه ی اینها رو حل میکنن...;)

متینا جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ب.ظ http://montazeram-ta-biay.blogsky.com/

ببخشید اسمم و وبلاگمو تو یادداشت قبلی نزدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد