سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

شکم پرستی یا توسعه و پیشرفت؟

این مطلب رو نوشتم چون طاقتم دیگه تموم شده بود. از افکار بعضی از افراد و حرف هاشون متنفرم . بعضی ها میگن وقتی امام امد گفت : آب و برق و گاز رایگان باشه!!!! باید ماهیانه پول نفت رو مقداریش رو بدن مردم و از این جور حرف ها! اولاً که من این حرف رو قبول ندارم و دروغ محضه و امام هیچ وقت این حرف رو نمیزنه. دوماً چرا ما برخی از مردم باید اینقدر شکم پرست باشیم؟ همه اش یا زیاده خواهیم یا دنبال مال مفت میگردیم! اگر بخوان اینقدر پولی رو که شما توقع دارید رو بدن مردم که دیگه کسی سر کار نمیره! خیلی ها میمونن خونه و می خورن و میخوابن چجوری باید چرخه ی اقتصاد جامعه بچرخه!؟ می خواید مثل این مردم کشور های حاشیه ی خلیج فارس باشید؟ که ماهیانه دولت هاشون یه پولی بهش میدن ! چقدر از لحاظ علمی از غرب عقبن؟ آیا زندگی همینه! همه اش بخوری و بخوابی؟ ازدواج کنی و چند تا بچه پس بندازی؟ اونا هم مثل تو ! و همینطوری مثل حیونا تولید مثل کنی؟ و دنبال یافتن غذا باشی؟ یا آدم با حیون فرقی داره؟ قرآن از ما میخواد که تفکر کنیم ولی ما! ضمناً نهضت امام و قیام امام قیام برای شکم نبود قیام برای رسیدن به اسلام بود.

با یکی از بچه ها بحث می کردیم میگفت کشور ما خیلی ثروت داره اگه بدن مردم ، مردم همه در رفاه هستن ! منم بهش گفتم من نمیدونم چرا ما همه اش بفکر شکممونیم ! چرا هیچ وقت نمیگیم اگه مثلاً از صادرات این معادن چیزی گیر این مملکت بیاد میشه باهاش یه دانشگاه ساخت ! میشه هنرستان ساخت تا جونا برن یه چیزی یاد بگیرن. یه شرکت بسازن مردم از بی کاری در بیان و یه کم این مملکت از لحاظ اقتصادی رشد کنه.  همه اش میخوایم بخورم بخوریم بخوریم ! خوب اگه ما همه اش بخوایم بخوریم و بخوابیم که این مملکت پیشرفت نمی کنه پس فردا باید دستمون رو جلوی دیگران دراز کنیم تا یه چیزی بهمون بدن! همین الانشم سعی می کنند تا به بهانه ای ما رو تحریم کنند ! الان باید کلی تلاش کنید تا مثلاً یه هواپیمای مسافربری از نوع غول پیکر بخریم! چرا خودمون تلاش نکنیم و بسازیم؟ ما که ماهوراه ساختیم چرا هواپیمای مسافربری نسازیم؟

عدالت خدا

دیروز با یکی از دوستان بحثی را داشتیم در مورد عدالت خدا، بهم می گفت : خدا بی عدالتی کرده که یه نفر رو معلول آفریده یه نفر رو سالم ،‌ من در این مورد تحقیقاتی کردم و به نتایج زیر رسیدم:


چون جامعه همانند یک پیکر انسان، نیاز به بافت ها و عضلات و سلولهای گوناگون دارد و نمی شود همه اعضای آن مثل هم باشند. برای مطالعه بیشتر می توانید به بخش تالیفات سایت،زیرشاخه:اعتقادی و کلامی/180 پرسش و پاسخ/33 ـ آیا تفاوتهای طبیعی در انسانها با عدالت سازگار است؟ در این لینک مراجعه فرمایید. 

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم

چند مورد که در این لینک ها برام جالب بود رو اینجا نوشتم :

بدن یک انسان، یا اندام یک درخت، یا یک بوته گل را در نظر بگیرید، آیا امکان دارد این ساختمان موزون با تساوى میان اعضاء و اندامها، از هر نظر پیدا شود؟ آیا قدرت مقاومت و استعداد ریشه درختان مى تواند با گلبرگهاى لطیف شکوفه ها، واستخوان پاشنه پا با پرده هاى ظریف شبکیه چشم از هر نظر یکسان باشد؟ و اگر ما بتوانیم آنها را یکسان کنیم آیا فکر مى کنید کار صحیحى انجام داده ایم؟!


و به تعبیر دیگر، تفاوت استعدادها باید در مسیر سازنده به کار افتد، درست مانند تفاوت ساختمان اعضاء یک بدن، یا اندام یک گل، آنها در عین تفاوت معاون یکدیگرند، نه مزاحم یکدیگر.

عصمت

من زیاد به این موضوع فکر کردم ، نتایجی که بهش رسیدم این بود که عصمت مثل استعداد هست که در وجود ائمه هست و در وجود هر انسانی نیست برای مثال : حسین رضا زاده فقط با تلاش به این قدرت نرسید و این استعداد رو هم داشت . اگر چه دیگران هم می توانند با تلاش قوی ترین مرد جهان بشن. از نظر بعضی افراد این یعنی خدا بین انسان ها بی عدالتی کرده! نه این بی عدالتی نیست زن از مرد ضعیف تره ! این یعنی بی عدالتی ؟! همه ی انسان ها با هم متفاوتند این یعنی بی عدالتی؟ خوب امام هم حتما باید یه تفاوتی با بقیه ی مردم بکنه بخصوص اینکه خدا اون رو انتخاب کرده و بنده ی خدا انتخابش نکرده ، پس یه استعدادی هم در وجودش قرار داده . میشه گفت انسان کامل هم کسی هست که عصمت داره و از خطا و اشتباه به دوره.

خوشحال میشم اگه نظر بدید.