سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی

ایده ها و نظرات من

ویژگی های یک کاندیدای اصلح

ریاست جمهوری یازدهم اصلح


این روز ها زیاد این جمله رو می شنوید. اینکه چه شخصی اصلح است و باید بهش رای داد؟

من طرفدار هیچ شخصی نیستم و همینطوری که گفتم طرفدار حق هستم. و دوست ندارم به شخصی وابستگی فکری و احساسی داشته باشم یا مثل برخی افراد جوگیر بشم ببینم چهار نفر از یه نفر حمایت میکنن منم حمایت کنم. نه این کار درستی نیست. بعضی ها نگاه میکنن می بینن طرف یه نمازی خونده و یه باایمانی از خودش نشون داده سریع به این نتیجه میرسن که طرف اصلح هست. فقط به با ایمان بودنش نگاه میکنن . انگار قراره رهبر انتخاب کنن. مشکل این مملکت اینه که هیچ کس سر جای خودش نیست! نگاه میکنن ببینن طرف با خدا و جانباز و با ایمان هست انتخابش کنن. فکر نمیکنن طرف چیزی از مدیریت و اقتصاد و این چیزا می فهمه یا نه؟! فکر بد نکنید من از شخص خاصی انتقاد نمیکنم. کلاً دارم میگم. من آدم هایی رو دیدم که یه سمتی توی این مملکت دارن ولی جمع و تفریقم بلد نیستن چه برسه به مدیریت و ... حرف مفت زن نیستم اگه یه کم توی این ادارات و اماکن دولتی رفته باشید حتما باید دیده باشید. اگه یه خانم باشی و بخوای با مردی ازدواج کنی فقط به با ایمان و خوب بودنش فکر نمیکنی به بچه کار کن بودنش هم فکر میکنی. از نظر من رئیس جمهور باید دو تا ویژگی مهم داشته باشه: 1) باایمان باشه ، کسی که باایمان هست پس از هیچ کس جز خدا نمیترسه. شجاعت برای رئیس جمهوری کشوری که این همه سختی کشیده این همه شهید داده یه نیاز اصلی هست. نه اینکه بگه بیخیال انرژِی هسته ای! بیخیال آرمان و دین و ... اگه میخواستیم بیخیال بشیم که انقلاب نمی کردیم با همون حکومت فاسد شاه زندگی می کردیم. 2) برنامه و تجربه داشته باشه : اگه برنامه ی خوبی نداشته باشه مسلماً با فقط نماز خوندن و دعا کاری از پیش نمیبره! اگه تجربه ی خوبی در مدیریت کشور نداشته باشه به برنامه هاش هم میشه مثل فقط یه شعار نگاه کرد! امام خمینی (ره) فرمودند : نماینده ی مجلس باید اقتصاد دان و سیاست دان باشه نه اینکه حتماً نماز شب خونده باشه. شما دیگه حسابش رو بکن رئیس جمهوری که کارش مهم تره باید یه شخص با تجربه چه در سیاست و چه در اقتصاد باشه. در این مورد نمیتونم این دو تا سیاست و اقتصاد رو از هم جدا کنم. این دو ویژگی برای رئیس جمهوری این مملکت یه امر خیلی مهمی هست. این ها نظرات من به عنوان یه ایرانی مسلمان بود.

منتظر نظرات شما دوستان هم هستم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ http://persident11.blogsky.com

با حرفات موافقم ولی بی طرفی رو مساویبا طرف حق بودن نمی دونم ، وظیفه ما در این دوران انتخاب اصلح از دید خودمونه و عمل به تکلیفه و نتیجه با خداست
به امید طلوع آفتاب

منظورم رو نگرفتی. منظور من این بود که ادم نباید کسی رو اونقدر بالا ببره که از خوبم خوب تر بدوندش. بلکه باید به این فکر کنه که در آینده هم شاید نواقصی درش بوجود بیاد یا اصلا وجود داشته باشه چون هیچ انسانی کامل نیست و همه ی انسان ها خطا پذیرن جز یه نفر اونم امام زمان هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد